7e dag Rovaniemi - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Nick Roos - WaarBenJij.nu 7e dag Rovaniemi - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Nick Roos - WaarBenJij.nu

7e dag Rovaniemi

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

19 Juni 2016 | Finland, Rovaniemi

Gisteren heerlijk gegeten in het restaurant van het Hotel. Het duurde wel even vanwege een grote groep Engelsen die tegelijkertijd met ons wilden eten, maar het smaakte voortreffelijk. Vanmorgen rond 8 uur opgestaan om te ontbijten, heerlijk relaxed. Na 10 uur was het tijd om naar de kerstman te gaan. Dat op de poolcirkel ongeveer 6 km van Roevanimie. Een groot complex met allerlei gebouwtjes. De kerstman hield audientie in het hoofdgebouw, dus wat doe je dan je gaat naar binnen en ontmoet de beste man. Handje geven, verhaaltje doen en op de foto; Jawel. Een beetje suf maar toch wel leuk om te doen. De foto en video kunnen we later downloaden. Na 2 uur hadden we er genoeg van, je loopt de hele tijd in de kerstsfeer compleet met liedjes. Terug naar Roevanimie om nog even de stand in te gaan. Veel was gesloten omdat het zondag is, maar ook hier zijn sommige winkels wel open. Tijd voor een broodje, dat is nog niet zo eenvoudig. Uiteindelijk een Italiaan gevonden die bereid was een Bruchetta te maken zonder vis. Smaakte prima, doe er nog maar eentje. Daarne heerlijk even bij de rivier gezeten en laten naar het hotel gehobbeld om een verhaaltje te schrijven en even te chillen. Tot morgen dan gaan we de laatste plaats voor ons in Finland bezoeken voordat we weer in Noorwegen zullen aan komen in Honigsvag.