9e dag Honnigsvag - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Nick Roos - WaarBenJij.nu 9e dag Honnigsvag - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Nick Roos - WaarBenJij.nu

9e dag Honnigsvag

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

21 Juni 2016 | Noorwegen, Honningsvåg

Vandaag een beetje een uitgesteld verslag i.v.m. de lange reisdagen.
Vanmorgen vroeg vertrokken uit Saariselka met bestemming Honnigsvag. Het rijden op de Finse wegen is vrij gemakkelijk, net Nederland maar dan even anders. Daargaans mag je 100 km rijden en soms 80 km. We hadden een lang stuk voor de boeg dus vooruit met de geit. Al snel kwamen we uit het bosrijke gebied in een wat kalere omgeving op een weg die net als een 8-baan ging. Op en neer, op en neer, met af en toe een hele steile afdaling. Opeens kwamen we bij de noorse grens, maar het tankstation stond aan de finse kant, dus maar weer even terug. Hier zagen we voor het eerst onze duitse vriend op een Yamaha Virrago. Zodra we weer de grens over waren wonnen we direct een uur, want in Noorwegen geldt dezelfde tijd als in Nederland. Ne wegen naar Honiggsvag waren kaal, bochtig en hobbelig. Rond een uur of 4 kwamen we in Honnigsvag aan. Prima Hotel direct aan de haven met parkeerplaats, kon niet beter. Na het inchecken hadden we toch wel een beetje honger, dus maar snel even een pizza gepakt en tegelijk besloten we door te gaan naar de Noordkaap omdat het prachtig zonnig weer was. Dit bleek een goede beslissing. Eenmaal aangekomen bleek dat iedereen naar de Noordkaap wilde want we moesten erg lang wachten, voordat we het parkeerterrein op mochten. Wat een geweldig gezicht op het uiterste noorden te staan bij helder weer met een zonnetje, dit kon niet beter. Na foto-momentje en een bakkie troost zijn we weer terug gegaan naar het Hotel. Wel een stuk rijden! Moe en voldaan gingen we slapen, want morgen wacht er weer een lange vermoeiende dag van ca. 600 km over kleine wegen. Tot later.