6e dag Rovanimie - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Nick Roos - WaarBenJij.nu 6e dag Rovanimie - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Nick Roos - WaarBenJij.nu

6e dag Rovanimie

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

18 Juni 2016 | Finland, Rovaniemi

Na heerlijk geslapen te hebben, ontbijt genoten, hebben we vandaag een grote afstand voor de boeg; de rit naar Rovanimie, zo'n 600 km door de bossen en langs de meren. Alweer regent het, niet leuk maar ja we hebben het er mee te doen. Nog geen brood gekocht dat doen we onderweg wel weer. We waren snel Kuopio uit en rijden volgens het schema van Pharos en laten TomTom mee doen als extra hulp, want anders worden we geleid via snelwegen en dat willen we nu juist niet omdat we de kans willen hebben rendieren tegen te komen. Mooie wegen die je uitstekend kunt rijden met de motor, alleen volgehet dan niet regenen. Tussentijd een broodje gekocht en langzaam maar zeker volgden we onze weg door Finland. Nog steeds geen rendieren het lijkt of er meer waarschuwingsborden staan dan dat er rendieren zijn. Verder niet veel gebeurd, gewoon door rijden en zien wat er komt. Af en toe wel even gestopt voor een foto, broodje en/of koffie. Juist toen we bijna bij Rovanimie waren en uitgesproken hadden dat we vandaag geen dieren zouden tegenkomen was de schrik groot toen er midden op de weg een groot rendier opdoemde. We keken elkaar aan en het dier nam de kuierlatten nog voordat we een camera konden pakken. Later bij het inrijden van Rovamidie kwamen we nog een moederdier met haar jonden tegen op een heuveltje, maar geen kans om een foto te maken. Het hotel hebben we weer makkelijk kunnen vinden, Prima SOKOS Hotel met prima moderne kamer. Even uitzakken en later gaan eten. Morgen gaan we naar de Kerstman bij de poolcirkel. Tot later