4e dag Helsinki - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Nick Roos - WaarBenJij.nu 4e dag Helsinki - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Nick Roos - WaarBenJij.nu

4e dag Helsinki

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

16 Juni 2016 | Finland, Kuopio

Paniek, paniek. Het blijkt 1 uur later te zijn in Finland, terwijl wij relaxed naar het ontbijt gingen om kwart voor 6, bleek achteraf het ontbijt al om 5 uur gestart te zijn hadden we later begrepen. Dus toen wij na een sigaretje terug in de hut kwamen stond er al iemand ons op te wachten omdat we van boord moesten, dus niets rustig aan langzaam inpakken en nog even toiletteren maar schnell, schnell naar de auto, die op het autodek moederziel alleen stond. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel, we hoefden dus niet te wachten in de rij om de ferry af te rijden. Buiten even rustig de bestemming Helsinki ingetoetst en op pad. In onze beschrijving stond een route vermeld om langs de zuidkust te rijden, goed idee, want snelweg rijden hoeft van ons niet. We kwamen rond 9 uur in een klein plaatsje om even rustig een bakkie te doen en een broodje te kopen. Alles prima gelukt en na een wandelingetje konden we met broodjes weer op weg. Oh ja ook nog even een schriftje gekocht om bijzondere dingen op te schrijven en later in het verslag te verwerken, want je vergeet gauw sommige dingen. Na een paar uur bereikte we Helsinki en vonden al snel het Hotel dat in het centrum was gelegen. Dit was een Hotel dat gebouwd was voor de Olympische Spelen in 1980 in Moskou, nou zo zag het er ook wel echt uit. Eigenlijk lijkt Helsinki sterk op een stad in het oostblok, grauw, grijs, recht toe, recht aan een groot verschil met het vriendelijke Stockholm, dat vergeven is van plantenbakken, bloemen en vrolijke mensen. Het weer zat ook niet echt mee, het zeek van de lucht en dat de hele middag/avond. Wel lekker gegeten trouwens bij de Italiaan, lekkere pasta. Ook in het Hotel waren vele Japanners/Koreanen/Chinezen, wat een irritante lui zijn dat zeg. Maar gauw weg hier, gelukkig gaan we morgen naar Kuopio een stuk noordelijk, zo'n 390 km verder. Tot de volgende keer.
NB de site werkte de afgelopen dagen niet lekker, dus vandaar nog geen foto's. We gaan het opnieuw proberen.

• 20 Juni 2016 - 14:50

Hjalmar:

wahahahaha ja ja times flys he... zeker in Finland