3e dag Stockholm - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Nick Roos - WaarBenJij.nu 3e dag Stockholm - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Nick Roos - WaarBenJij.nu

3e dag Stockholm

Blijf op de hoogte en volg Nick

16 Juni 2016 | Nederland, Zaandam

Na het ontbijt in Vechta(D) hebben we eerst broodjes gescoord en een bakkie gedaan en zijn op pad gegaan naar Kiel, waar we rond 3 uur aankwamen. Ruim op tijd voor de ferry naar Gotenborg. Auto geparkeerd, tickets opgehaald en zijn we vervolgens even Kiel ingelopen om te verkennen. Leuk centrum. Rond een uur of 6 konden aan boord konden en ja hoor ook hier moesten we naar de 10 verdieping. Weer zo'n groot schip waar je jezelf al snel bent kwijt geraakt. Prima hun met 2 aparte bedden, dus geen geklauter om te slapen. Direct maar even een tijd afgesproken om in het restaurant te eten en proberen sigaretten te scoren. Helaas geen sigaretten te koop, dat wordt een uitdaging. Ook geen manier om aan Zweedse Kronen te komen. Tijd voor diner. Geholpen door een uiterst vriendelijke zweed, die ons een prima dinner serveerde. Tijd voor een drankje en dan slapen. De volgende morgen op tijd opgestaan en ontbijt genoten. Daarna moesten minimaal 500 km rijden van Gotenborg naar Stockholm. Een pittige afstand door een leuke omgeving van heuvels, dalen en vergezichten. We wilden beslist even stoppen bij het plaatsje Berg om het sluizencomplex te zien. Erg leuk en het was prachtig weer. Daarna richting Stockhol. We kwamen precies in de spits aan, best een uitdaging, maar de TomTom liet ons niet in de steek en na heel wat omzwervingen stonden we voor het hotel. Ingecheck en da koffers naar boven. Tijd om even rond te kijken. We zaten precies in het centrum, met alle gemakken voorzien. Het was tijd om even wat makkelijks te eten dus werd het een pizza. Prima te doen. Daarna nog even een drankje gedaan in de Irish Pub. De volgende ochtend weer op tijd op, het was aardig druk bij het ontbijt en hadden moeite om een tafeltje te vinden. Na het ontbijt uitgecheckt en de spullen in de auto gezet en lopend richting ABBA-Museum gegaan. Wat een leuke stad is dit met veel grote oude gebouwen. Leuk langs het water gelopen richting het eiland waar het museum was. We waren wat te vroeg en mochten pas om 11:00 uur naar binnen. Leuk gedaan hoor dat ABBA-museum, veel bewaard gebleven o.a. kleding en muziek instrumenten. Zeer de moeite waard. Na nog wat rondgelopen te hebben, geluncht aan het water en rond 3 uur richting auto gegaan, waarna we makkelijk de boot richting Turku konden vinden. Ook hier waren we weer te vroeg, dus na een paar uur wachten mochten we eindelijk de ferry op. Prachtig schip, niet verwacht maar veel beter dan de Stena-line. Ook hier weer twee bedden naast elkaar dus weer geen geklauter. Het kan niet op hier konden wel sigaretten kopen, gered door de gong!!. Tijd afgesproken voor het a la carte restaurant en gauw sigaretten scoren. Prima diner, leuke Irish Pub en rond 11:00 uur naar bed, want we moesten morgenochtend om 6 uur ontbijten.